O tricicletă este un vehicul cu trei roți. Tricicletele sunt folosite de copii și adulți. În Statele Unite și Canada, tricicletele de dimensiunea unui adult sunt folosite de adulții în vârstă pentru recreere, cumpărături și exerciții fizice. În Asia și Africa, tricicletele sunt folosite pentru transportul de pasageri si mărfuri și pentru a face livrări. În Filipine, o tricicletă este un vehicul public format dintr-o motocicletă și un sidecar atașat pentru pasageri și nu trebuie confundat cu un pedalier cu trei roți. Tricicletele cu motor sunt manevrate cu pedale sau manivele. Tricicletele motorizate pot fi alimentate de motoare de motociclete, motoare mai mici de scutere cu transmisie automată sau motoare electrice. Exista o gama variată de triciclete pe piața astăzi.
Prima tricicletă a fost construită în anul 1680 pentru un paraplegic german pe nume Stephan Farffler, care locuia lângă Nuremburg. Era ceasornicar, iar tricicleta avea roți dințate și manivele.
Doi francezi, pe nume Blanchard și Maguier, au inventat o tricicletă în anul 1789, ceea ce a determinat Journal de Paris să inventeze cuvintele „bicicletă” și „tricicleta” și să le publice pe 27 iulie pentru a diferenția cele două tipuri de vehicule.
Denis Johnson a brevetat o tricicletă în Anglia în anul 1818, iar în anul 1819 a fost introdus un swiftwalker cu trei roți.
Pe 18 noiembrie 1876, James Starley a introdus tricicleta Coventry Lever, o mașină cu două roti și manete, care a început nebunia tricicletelor în Marea Britanie. Avea două roți mici pe partea dreaptă, care virau ambele simultan. O roată mare de antrenare era pe partea stângă. În anul 1877, Coventry Rotary a introdus unul dintre primele triciclete cu lanț rotativ.
În anul 1879, douăzeci de tipuri de triciclete și biciclete cu mai multe roți au fost produse în Coventry, Anglia, iar până în anul 1884, existau peste 120 de modele diferite produse de 20 de producători. Tricicletele erau folosite în special de cei care nu puteau merge cu roți înalte, cum ar fi femeile care purtau rochii lungi pe timpul zilei și bărbații scunzi sau neatletici.
Din anul 1881 până în anul 1886, în Marea Britanie, s-au construit mai multe triciclete decât biciclete, dar acesta a fost în primul rând un fenomen de clasă, deoarece tricicletele erau mai scumpe, percepute ca fiind mai rafinate, iar clasele superioare aveau venituri disponibile pentru a le cumpăra femeilor din familie. Drept urmare, tricicleta a rămas populară în Marea Britanie mult timp după ce nu a mai fost o cerere atat de mare. S-au organizat chiar si curse regulate.
În anii 1990, acest lucru nu mai era adevărat și mulți producători britanici au încetat să le producă. În Statele Unite, tricicletele erau folosite în principal de persoanele în vârstă pentru recreere, cumpărături și exerciții fizice. În Asia și Africa, tricicletele erau folosite în principal pentru transportul comercial.
Tricicletele produse între anii 1876 și 1884, dintre care Starley’s Coventry Rotary, fiind cel mai faimos exemplu, erau considerate triciclete de prima generație și au demonstrat o mare varietate de inventivitate, deoarece s-a căutat cel mai bun design. Au fost multe triciclete cu două șenile, cu direcție laterală, construite pentru a funcționa pe drumuri cu șenile duble.
Până în anul 1885, a apărut a doua generație de triciclete. Humber Cripper, numit după pilotul profesionist Robert Cripps, era o tricicleta tipica. Avea modelul modern de două roți în spate, și o roată in față. Roata din față avea de obicei de la aproximativ 45 până la 60 cm în diametru, roțile din spate erau de obicei de aproximativ 100 cm. Ampatamentul era de aproximativ 80 cm, la fel și lățimea ecartamentului și cântăreau aproximativ 35 kg, deși modelele de curse aveau aproximativ 20 kg.
A treia generație de triciclete este ca cea de astăzi, iar Starley Psycho din anul 1892 a fost una printre primele. Toate roțile sale aveau dimensiuni egale, în acest caz, 70 cm. Cu toate acestea, până în anul 1900, bicicleta de siguranță pneumatică a luat cea mai mare parte a afacerii cu triciclete, deoarece a oferit o cantitate adecvată de stabilitate pentru majoritatea oamenilor. Cu excepția faptului că au adăugat componente moderne de bicicletă, tricicleta nu a evoluat într-un mod substanțial de la începutul secolului al XIX-lea.
Este interesant de observat competiția socială dintre biciclete și triciclete de la sfârșitul secolului al XIX-lea, deoarece, desigur, aceste două moduri de transport, deși strâns legate la început, s-au dezvoltat în curând separat în vehicule cu un decalaj social și mai mare - motociclete și mașini.
În această epocă, bicicletele erau „vehicule cu roți înalte”, iar pentru a le conduce era nevoie de anumite abilități atletice. Erau rezerva unor oameni bogați în formă și aventuroși. Când tricicletele au apărut pentru prima dată pe piață, acestea erau considerate potrivite doar pentru bătrâni sau bicicliști timizi. Dar, în doar câțiva ani, designul tricicletelor se dezvoltase suficient pentru a concura cu vehiculele cu roți înalte, iar tricicletele deveniseră extrem de la modă. Pe lângă faptul că erau mult mai sigure pe drum, avantajul de a putea transporta bagajele (și, la modelele ulterioare, un pasager) pe o tricicletă a contribuit cu siguranță la dezvoltarea mașinii.
David V. Herlihy a spus ca până la sfârșitul anilor 1870, diferența de viteză între vehiculele cu două și trei roți s-a redus la doar aproximativ 3 sau 6 km pe oră, iar cercurile la modă din Marea Britanie au luat act. Sub titlul de „triciclete care vin pe front”, Lumea Londrei a raportat în anul 1878: „Există o furie pentru triciclete în acest sezon la Brighton. Datorită perfecțiunii minunate atinse în prelucrarea oțelului, acum sunt produse triciclete, combinând rezistența mare cu ușurința extremă. Modul de propulsie fiind, de asemenea, mult îmbunătățit, au devenit un mijloc fascinant și exaltant de exercițiu și locomoție. Doamnele au putut sa se deplaseze, medicii au primit mai multe vizite, iar meseriașii își cara mărfurile.”
În anul 1881, regina Victoria a cumpărat o triciclete, crescându-le și mai mult popularitatea, iar tricicliștii au avut în curând propriile lor reviste și cluburi. Tricicleta cu manetă de direcție în față a fost cea mai populară dintre diferitele modele disponibile. Ilustrația de mai sus arată un aranjament ușor diferit de pârghie. Femeile le pot utiliza fără a fi nevoie să-și modifice vestimentatia, poate cel mai important aspect al vremii.
În timp ce cluburile și cursele de biciclete tindeau să se concentreze pe competiție, evenimentele de tricicletă erau o chestiune socială, implicând adesea o paradă prin oraș, urmată de ceai. Tricicletele erau mai scumpe, așa că tindeau către o clientelă mai luxoasă. Pasionații de triciclete au început curând să privească cu dispreț bicicliștii, mai ales că vehiculele cu roți înalte la mâna a doua erau acum în mâinile tinerilor din clasa inferioară, înlăturând atracția snobilor.
Promovate ca mașini pentru turism, producătorii de triciclete au fost dornici să-și demonstreze aspectele practice. În anul 1882, domnul A. Bird a mers cu o tricicletă Humber de la Birmingham la Cambridge. Distanța menționată este de 357 km, așa că presupun că trebuie să fi fost o călătorie dus-întors, iar domnul Bird a finalizat-o în 24 de ore, cu doar 32 de km mai puțin decât recordul de biciclete al vremii.
Lanțurile acestor triciclete i-au inspirat pe inventatori să inoveze în continuare. Dezvoltarea bicicletelor de „siguranță” cu lanț a condus la afișarea lor la Rover Safety - Salonul Stanley din anul 1885, acest design rămâne mai mult sau mai puțin același și astăzi. Bicicletele și tricicletele cu roți înalte au devenit în curând învechite și ulterior a urmat o cerere mare pentru bicicletele revoluționare noi, mai ieftine, mai sigure, mai rapide și mult mai ușor de condus.
În timpul scurtei lor domnii, tricicletele cu roți înalte au avut o influență enormă asupra societății, captând imaginația publicului, nu numai în Marea Britanie, unde au înflorit, ci și în întreaga lume. Drept urmare, bicicletele, tricicletele și, în decurs de 20 de ani, motocicletele și mașinile, s-au implantat ferm pe drumurile lumii. Aceste triciclete sunt încă considerate a fi „aristocrația” lumii veterane a ciclismului.
Nici o postare găsită
Scrie un comentariuCopyright © KUBATO 2022 - Lila Rossa Engros SRL, CUI: 30482602, Reg. Com. J23/3719/2016
Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Află in sectiunea Politica de Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului.
Cookie-uri? Probabil ai mai auzit de ele. Sunt mici fisiere text care permit salvarea setarilor si preferintelor tale atunci cand intri pe un site.
Le folosim pentru imbuntatirea experientei online si personalizarea continutului pe care ti-l oferim zi de zi. O parte dintre ele sunt obligatorii, cum sunt cele necesare, care ajuta la buna functionare a site-ului. In sectiunea dedicata din acest mesaj, poti selecta cookie-urile pe care le accepti.
Nu uita ca pe Kubato un cookie te ajuta:
Dezactivarea anumitor cookie-uri va influența experiența dvs. pe site-ul nostru și serviciile noastre.
Sunt toate esentiale pentru functionarea site-ului si trebuie sa ramana active in sistemul nostru.
Ele sunt create pentru a raspunde actiunilor tale. Datorita acestor cookie-uri:
Sunt cookie-uri anonime prin care analizam date despre pagini vizualizate, traseul si actiunile utilizatorilor in site.
Datorita acestor cookie-uri putem evalua rezultatele de trafic online si oferi o experienta mai buna celor care acceseaza Kubato.ro. De asemenea, putem afla ce rata de deschidere au emailurile trimise catre abonati si ce recomandari de produse i-ar ajuta. Cu ajutorul acestor tehnologii:
Aceste cookie-uri sunt utile in scopul afisarii bannerelor cu cele mai bune promotii, dar mai ales in adaptarea si personalizarea continutului.
Prin intermediul lor, putem masura eficienta campaniilor publicitare si analiza daca mesajele au ajuns la publicul tinta pentru a reveni cu recomandari si sugestii de cumparare. Cu ajutorul acestor cookie-uri: